Tokat Gazetesi Röportaj


Genç Yazarlarımızdan Onur Özgür Sungur: “Okumadan yazmak çok daha zor olabilir. Okumak, en iyi alışkanlıktır.”

Onur Özgür SUNGUR Genç bir yazar. İlk kitabını çıkardı. İlk yazar röportajları yapmayı seven ben de onunla bir ilk röportaj yaptım. Samimi içten bu röportajı zevkle okuyalım.
*Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- 23 mart 1998 yılında İzmit’te doğdum. İlkokulu ve ortaokulu İstanbul’da okudum. Lisenin ilk senesini İstanbul’da, diğer üç senesini Balıkesir’de okudum. Üniversiteyi ise Balıkesir Üniversitesi Bitkisel ve Hayvansal Üretim Bölümü’nde okudum.
*Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Yazmaya başlama hikayem kendimi keşfetmekle başladı. Bir gün kendime acaba yazabilir miyim diye bir soru sordum. Bu sorunun cevabını alabilmek için yazmayı denedim. Bu denemenin sonucunda ise yazabildiğimi fark ettim. Tamamen içimden gelen bir histi ve bu hissi gerçekleştirmek istedim. 7 Nisan 2015 günü yazmaya başladığım tarihtir. Bu tarihin bendeki yeri ayrıdır.
*İlk kitabı çıkarma hikayenizi anlatır mısınız? Basılacak olan yeni kitabınızdan bahseder misiniz?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- İlk kitabımı çıkarmak için yayınevi seçmek, benim için biraz zor oldu. İyi bir karar vermeliydim. Hep aklımda sorular vardı. Ancak bu soruların cevabını alabildiğim zaman yayınevine kitap dosyamı teslim etmiştim. Yeni çıkacak olan kitabımın ismi Küçükten Büyüğe. Bu kitabımda bir çocuğun, çocukluk yıllarından gençlik yıllarına kadar olan yaşam öyküsünü anlatıyorum. Ana karakterin ismi: Metin. Metin, iyi bir çocuk ve kimsenin kötülüğünü istemeyen biri. Erken yaşta ölümün ne demek olduğunu anlıyor. Annesini ve babasını bir trafik kazasında kaybediyor. Ailesinden geriye ise ablası ve kız kardeşi kalıyor. Metin’e ve kardeşlerine sahip çıkan ise amcası oluyor. Kısaca bu şekilde bahsedebilirim.
*Yazmak mı yayınlamak mı zor?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Aslında ikisi de ayrı bir süreç. İki sürecin de bazı zorlukları var. O yüzden bu konuda tek bir cevap vermek benim için zor.
*Yazarken nelerden besleniyorsunuz?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Yazarken hayatın kendisinden besleniyorum. İnsanlar neler yapıyor, neler yaşıyor, neler istiyor, bunları gözlemliyorum. Bana anlatılanları iyi dinlemeye çalışıyorum. Kitaplar okuyorum. Kitaptaki bilgilerden, kitapların içerisindeki yaşamlardan besleniyorum.
*Hem üniversite okumak, hem yazmak zor değil mi? Yazmak size ne kattı?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Yazmak, disiplin ister. Her gün yazmalısınız. Eğer bir gün ara vermeye kalkarsanız ertesi gün yazamayabilirsiniz. Araya bir kopukluk girer. Bazı zamanlar okuldaki yoğunluktan dolayı yazmak zor olabiliyordu ama zamanı iyi ayarlayabiliyorsanız bunun üstesinden gelebilmek çok zor olmuyor. Yazmak başlı başına bana başka bir dünyayı katkı. Kitap okurken, oradaki dünyayı yaşıyordum. Aynı şey yazarken başına geliyor. Yazarken de kitabın içerisinde oluyorsun. Kendini yaşadığın dünyaya kapatıp, bir diğer dünyaya geçiş yapıyorsun.
*Çok kitap okuyor musunuz? Ne tür kitap okursunuz? Çoğu genç okumuyor ama yazmayı çok seviyor. Sizce okumadan yazmak nasıl bir şey ortaya çıkarır?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Çok kitap okuyorum diyemem ama hep okuyorum diyebilirim. Daha fazla kitap okumak için gayret gösteriyorum. Bu aralar kişisel gelişim kitaplarını daha çok okuyorum. Onun dışında belli bir türden değil, her türden kitap okumaya çalışıyorum. O yazan arkadaşlarım içindeki birikmişleri kağıda döküyor olabilir ama bir süre sonra bu birikmişler bitecek ve canları okumak isteyecek ve beslenecek bir şey arayacaklar. Bence okumalılar. Okumadan yazmak çok daha zor olabilir. Okumak, en iyi alışkanlıktır.
*Erken yaşta kitap çıkarmanın güzel ve zor yanları neler?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Bence en güzel yanı, bazı insanların beni öz kardeşi yerine ya da evladı yerine koymaları. Katıldığım fuarlarda hep bunu yaşadım. Beni desteklemeleri ve bana inanmaları bana güç katıyor. Onların samimiyetini hissedebilmek, beni mutlu ediyor. Şu ana kadar zor bir yanına rastlamadım.
*Genç yazarlar en çok hangi konuda zorlanıyorlar?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- En çok destek konusunda zorlandıklarını düşünüyorum. Gerekli destek verilmiyor, yeteri kadar genç yazarlara sahip çıkılmıyor. Genç yazarların şevkini kırıyorlar. Kaleme, kağıda küstürüyorlar. Onları bu yoldan vazgeçirmeye çalışıyorlar.
*Yazmak ve kitap çıkarmak isteyenlere ne önereceksiniz?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Yazmaya başlayacaksanız günlük tutarak yazmayı deneyebilirsiniz. Bunu her gün yapmaya özen gösterdiğinizde bir süre sonra yazabileceğinizi düşünüyorum. Yazmak için ilham beklemeyin. Siz kendinizi yazmaya hazırlayın ve oturup bir şeyler yazmaya başlayın. Kitap çıkarırken yayınevi seçimine dikkat edin. İlk kitabınızı çıkarırken heyecanlanacaksınız. O heyecan ile kitabınızı acelece çıkarma derdinde olmayın. Acele davranmanız hata yapmanıza yol açacaktır. Eğer gerçekten yazmak istiyorsanız bahanelere sığınmayın. Kalemi, kağıtla buluşturun. Yazmaktan vazgeçmeyin.
*Yazarak nereye kadar gelmek istersiniz?
ONUR ÖZGÜR SUNGUR- Ben yazarak edebiyat dünyasında adımdan söz ettirmek istiyorum. İyi bir yazar olmak istiyorum. Ben yaşamım boyunca yazmak istiyorum. Yolun başında olduğumu biliyorum ama bu yolun benim için bir sonu olmadığını da biliyorum.
- Tokat Gazetesi Köşe Yazarı Turan Yalçın Abim'e bu röportajı benimle gerçekleştirdiği için teşekkür ederim. 
- Lütfen yazı hakkında görüşlerinizi bildiriniz. 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ne Kadar Gidebilirsin?

Ah Bir Çocuk Olsam

Biri lazım